czwartek, 5 kwietnia 2012

Plan Działania

Na blogu tym mam zajmować się testowaniem i dopracowywaniem metody opisanej
bliżej tutaj .
Aby praca ta nie była chaotyczna,postanowiłem stworzyć plan działania,który głownie będzie planem testowania manualnego.
W pierwszej kolejności postanowiłem skompletować przynajmniej sto wykresów z zaznaczonymi miejscami potencjalnych wejść i wyjść z pozycji.Jeśli chodzi o wejścia to prawdopodobnie zostanę przy początkowych założeniach,jednak z wyjściami jest sporo problemów i pytań,na które będę się starał odpowiadać,analizując wykresy.Po drodze pojawił się jeszcze jeden problem dotyczący danych.Po zebraniu około 60 wykresów EUR/USD (5 min)okazało się,że historia mojego brokera dalej nie sięga.Tak więc mając do wyboru korzystanie z innych baz, lub dołączenie wykresów dla innych rynków, wybrałem to drugie.Początkowo założenie było takie,że doszlifuje wszystko na tej jednej parze,a dopiero później stopniowo będę starał się adoptować metodę do innych rynków,jednak myślę że jednoczesne testowanie na wielu rynkach może
obnażyć słabe strony.Nie posiadam jeszcze setki wykresów, więc ich tu nie zamieszczam,ale zrobię to jak tylko zbiorę taką ilość.Być może jest to ilość  zbyt mała,ale z czasem będą się pojawiały nowe wykresy realnych już transakcji(zawieranych na koncie demo)Na podstawie tej setki będę chciał odpowiedzieć na następujące pytania:
1)W jaki sposób otwierać pozycje?
2)W jaki sposób zamykać pozycje na SL?
3)W jaki sposób zamykać pozycje na TP i czy w ogóle go stosować?
4)Czy stosować break even a jeśli tak to w jakich sytuacjach?
5)Czy powiększać pozycje w miarę jak zacznie ona zarabiać, a jeśli tak to w jaki sposób?
6)Jak dobierać wielkość pozycji?
7)Jakie największe stosować stopy a kiedy odpuszczać formacje?
8)W jakich sytuacjach odnawiać pozycje po "wycięciu" stopa?
9)Czy ewentualnie w miejscach stopów można by odwracać pozycję?
Na tym się kończą moje pytania,ale jestem prawie pewien, że podczas testów pojawią się nowe.Mam też świadomość tego,że testowanie nie będzie łatwe.Problemem na pewno będzie mnóstwo zależności między poszczególnymi sposobami otwarcia a zamykania pozycji.Przykładowo może się okazać,że dla jednej metody zamykania pozycji break even będzie dobrym rozwiązaniem a gdy już dojdzie "dokładanie" do pozycji to pomysł z BE nie będzie najlepszy.
Z systemami które można ubrać w kod jest dużo łatwiej:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz