czwartek, 8 marca 2012

Punkt Wyjścia

Metoda którą zamierzam tu opisywać dość szczegółowo,opiera się na wykorzystywaniu poziomów wsparć i oporów.Na wykresach widać ich dość sporo,jednak od spostrzeżenia ich do wykorzystania jest jeszcze całkiem daleka droga.W tym poście opisze tylko jej podstawy.Wszystko co do tej pory zauważyłem i uważam za istotne będę omawiał w kolejnych wpisach.Niczego nie traktuje jako pewnik i mam świadomość że moje myślenie może się zmienić.Do wszystkiego staram się podchodzić z dystansem i ciągłe pamiętać o tym, że wszystko co wiem to tylko mój punkt widzenia i niekoniecznie taka jest rzeczywistość.
Dobra zostawmy gadanie.Dawno już zauważyłem na wykresach miejsca w których kurs nagle się zatrzymuje i zaczyna zawracać.Gdy jednak okazuje się że cena przebija taki poziom,to dość często staje się on teraz wsparciem(jeśli wcześniej był oporem i odwrotnie)Przebiciu takiemu dość często towarzyszy spora dynamika,wzrasta też zmienność.
Punktów takich na wykresach można znaleźć dość sporo i to w każdej ramie czasowej.Żeby sklecić jednak z tego jakąś strategie,trzeba by się zastanowić w jakich miejscach wchodzić i co ważniejsze (przynajmniej jak dla mnie) kiedy wychodzić.Trzeba by też oczywiście opracować technikę pozwalającą przynajmniej częściowo unikać fałszywych wybić których na wykresie też jest dużo.Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze bardzo ważne zarządzanie wielkością pozycji.Na te wszystkie pytania będę starał się odpowiadać,przez próbę szacowania większego prawdopodobieństwa.
Punktem wyjścia ma być dla mnie wyszukiwanie takich punktów na wykresach 1 h.Para eur/usd.Dla zobrazowania poniżej wykresik:

Jak widać na wykresie cena czterokrotnie testowała poziom zaznaczony czerwoną linią po czym go przebiła,dając dość sporą szansę na zarobek.Trochę dalej na tym samym wykresie widać też,że poziom ten stal się następnie wsparciem.
Jak do tej pory,uznałem że najlepszym wyznacznikiem wejścia,prowadzenia i zamykanie pozycji,są poziomy szczytów i dołków na wykresach 5 m.Poniżej wykres tej samej sytuacji tylko w ujęciu pięciominutowym.

Przebicie linii pokazane w punkcie "1"Po przebiciu stopy kolejno ustawiane w miejscach zaznaczonych przerywanymi liniami.Sytuacja tu opisana jest wybrana z wykresów które już posiadam w swojej dokumentacji i rzeczywistej transakcji tam nie było.W rzeczywistości na rynku na ogół jest trudniej i o tych trudnościach w następnych wpisach:)Do kategorii tej dodaje też pierwszy wpis z tego bloga opisujący w skrócie metodę.Blog ten początkowo był stworzony dla tylko tego jednego wpisu,dlatego też nie mam sumienia go usunąć i załączam do kategorii "Metoda" :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz