środa, 25 stycznia 2012

Kawałek wykresu

Zanim przeczytasz tego posta zapraszam tutaj 
Na początek może opiszę transakcje a następnie koncepcje:)
Transakcja zawarta na parze eur/usd wykres 5 min.Na wykresie znajduje się ciągła czerwona linia która wyznacza mi poziom przy którym cena moze napotkać na opór bądz wsparcie.W jaki sposób wyznaczyłem ta linie napisze na koncu.
Sama transakcja zaznaczona Strzałkami jak to w metatraderze:)
W punkcie nr 1 cena przebija czerwoną linię,ale jak widać nie na długo,więc od tego momentu czekam aż cena przebije ustanowiony tu poziom,co następuje w punkcie oznaczonym nr 2.Od tego momentu mam otwarta pozycję cena jednak zawraca.Przed otwarciem pozycji cena odbiła się od poziomu który oznaczyłem jako 3,wiec tu postanawiam umiescic stopa.Stopy na tym wykresie zaznaczyłem czerwonymi przerywanymi liniami.Następnie cena testuje mojego stopa niemalże "na styk" po czym zawraca.Po przebiciu i pewnym zysku postanawiam przesunac stopa na BE czyli w miejsce czerwonej ciaglej linii.Gdy po wybiciu powstaje korekta w punkcie 5 postanawiam tam wlasnie umiescic stopa który w punkcie 6 jest znów testowany "na styk" :) Ostatecznie transakcja zostaje zamknięta w punkcie 7 przez take profit.Na wykresie zaznaczyłem jeszcze punkt 8 jako ewentualne miejsce na przesuniecie stopa gdybym liczył na większy zysk.Take profit też zrealizowany ksiazkowo bo w tym miejscu cena jeszcze długo przebywała nie mogąc się wybić wyżej,jednak poziom ten był założony zupełnym przypadkiem,żadnych czarów tu nie bylo:)Take profit byl na tym poziomie gdyż stanowił dwu krotność początkowego ryzyka.To tyle na temat samej transakcji mam tylko nadzieje że wykres będzie widoczny na blogu.
Teraz w skrócie opiszę koncepcje która jest jeszcze bardzo surowa i dużo trzeba w niej dopracować.Czerwona linia ciągła która na wykresie wyznacza dla mnie ważny poziom,jest wyszukiwana na wykresie godzinowym i rysowana w miejscach gdzie cena przynajmniej dwa razy sie od niej odbiła.Następnie przechodzę na interwał minutowy lub pieciominutowy i szukam wejść w tej okolicy.I teraz zakładam kilka możliwości wejść,wyjść,stopów,kasowania zyskow,odnawiania pozycji,oraz ewentualnie grania w druga stronę.Całość mam spisane w swoim dzienniczku,wiec gdyby ktoś się metoda zainteresował to służę pomocą i moimi dotychczasowymi wnioskami.Jeśli chodzi o wejścia zakładam takie mozliwosci:
1.Przebicie lini o przunajmniej jeden punkt.
2.Przebicie lini o wieksza określona ilosc punktów
3.Zamkniecie slupka ponad linia
4.Wchodzenie po pierwszej korekcie ponad linią
Co do stopów rozmyślam nad takimi opcjami:
1.Stały o określonej wielkosci
2.Kroczący
3.W miejscach korekt tak jak przy opisanej transakcji
Jeśli chodzi o take profit,odnawianie pozycji,czy odwracanie pozycji to jeszcze nie mam powazniejszych pomyslow ale wszystko jest do dopracowania.Gdyby jakieś pomysły to jestem otwarty.Jeśli cos jest niejasne i sa pytania to proszę pytać.Pozdrawiam

4 komentarze:

  1. Czesc Dawid. Gratulacje udanego trejdu ;)ale... Moje subiektywne zdanie:
    - po tak dużym spadku (czarne długie korpusy)oraz pięciokrotnym testowaniu linii przerywanej 5 oraz w koncu jej przebicie szybki powrót ponad byl chyba mało pradopodobny- a tym samym nie otwierałbym pozycji L ponizej. Jednak tak się stało, a skoro, to moze otwarcie w 6 przy ponownym testowaniu pozytywnym linii? SL pod przełamanym oporem i testowanyma a więc wsparciem. TP przed oporem. Prowadzenie SL, wg Dowa: trwałe przebicie szczytu, SL pod dołek itp. Tym samym SL by zadziałał koło 1.3027.
    Topik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Topik:)
      Fajnie ze się w końcu dobiłeś:)Myślę sobie że gdyby brać pod uwagę przerywaną linię o której piszesz to faktycznie wejście nie miałoby sensu.Ale ja kierowałem się linia ciągła którą wyznaczyłem na wykresie godzinowym.Wykres wrzucam w nowym poście.Wyznaczyłem ją w tym miejscu gdyż:
      1)najpierw była oporem dla kursu w punkcie 1
      2)Następnie była wsparciem w punkcie 3
      3)W międzyczasie kurs po jej przebiciu od dołu odbił się od niej w punkcie 2
      Dla porównania na wykres naniosłem linie przerywana o której piszesz która moim zdaniem niewiele wnosi na wykresie godzinowym.
      Chciałem jeszcze o jednej rzeczy wspomnieć.Wróćmy do tego wykresu 5 minutowego.Wspomniałeś ze linia przerywana była testowana piec razy po czym została przebita.Obserwując tego typu wejścia zauważyłem,ze te poziomy (S/R)mogą się oczywiście nieznacznie przemieszczać.Jak do tej pory z moich obserwacji wynika ze jeśli te poziomy są "naginane" to ważniejszy staje się ostatni poziom a w tym wypadku ostatni test wypada właśnie przy linii ciągłej czerwonej.Nie wiem czy dość jasno się wyraziłem,ale mam nadzieje że wiesz co mam na myśli:)Ponadto w miejscu czerwonej ciągłej linii cena miała spory problem z jej przebiciem a jak już się udało to następna linia (przerywana)padła bez problemu:)
      Tu chodzi o kwestie która linia jest ważniejsza,moim zdaniem ta ciągła.Jak myślisz???
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. To zmienia postać rzeczy :) Czyli na 1 H ustalałeś wszystko, a 5 M służyło tylko to "najlpeszego" wejścia. Madrze, niektórzy właśnie to stosują.
    Testowanie- masz racje widzę o co chodzi. jest tylko jeden szkopół. Zamkniecie świecy nad ciągła czerwoną wcale nie musiało oznaczać, że cena ja p0okona. Jest to cały czas walka na oporze (gra dół). Równei dobrze mogła sie nie przebic i skierowań na płd. Z takim podejście wydaje mi się, że najlepszym momentem wejścia byłoby ustawienie zlecenia pomiedzy 4 i 5 - 1 pps powyzej szczytu 2 (mam nadzieję, ze to widzisz- długa biała świeca).
    Finał by byl taki, że wejście byłoby prawie na tym samym poziomie, ale chyab znacznie bezpieczniejsze.
    co myślisz?

    Ps. Skłaniam się, ze TP powinno być podzielone. Zawsze warto ostatniej części dać "szansę" gdy cena idzie w zakładanym kierunku.
    ps.2. Z przesuwaniem oporów- wazne aby stosowac to samo założenie. Ja często widze na wykresach, że jeśli świece młot nie są na końcach ruchu (to prawie zawsze cena sięga końca wąsa) Tak jakby cena nadgryzała kolejne poziomy po czym tam docierała.
    Topik

    OdpowiedzUsuń
  3. Topik.
    Podoba mi się Twój sposób myślenia-może dlatego że myślisz podobnie jak ja:):):)
    Tutaj nie zamknięcie świecy nad linią było sygnałem,tylko przełamanie punktu w którym zatrzymała się cena w punkcie 1 ,czyli high swieczki oznaczonej 1 plus spread plus 1 pips.Więc Twoja sugestia co do otwieranaia pozycji gdzies miedzy 4 a 5 jest jak najbardziej na miejscu,tylko pozycja wtedy była juz otwarta z powodu o którym napisalem wyżej.Gdybym usiadł przed wykresem w momencie o którym mowisz to własnie tam bym otworzył pozycje.
    Świeczka która zamyka się ponad linią to jedna z koncepcji na wejscia.Zamysł jest taki żeby zebrac przynajmniej kilkadziesiat wykresów i sprawdzić jakie wejscia byłyby najlepsze.Powiem Ci jeszcze jedną ciekawostkę którą zobaczyłem przy okazji przyglądania się temu schematowi.Dość często jest tak że kurs kilkakrotnie przebija tą linię i zawraca w tych samych lub bardzo podobnych poziomach i ze wzgledu na to czasami dorysowuję przerywaną linię i nazywam ją "korekcyjną".Wtedy szukam wejsc w momencie jej przebicia a nie wczesniej zalożonej lini ciaglej.
    Jesli chodzi o TP calkowicie sie zgadzam żeby dzielic.Młotki jakos tak samoczynnie rzucaja mi sie w oczy jako bardziej wiarygodne:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń