niedziela, 4 marca 2012

Wstępniak

O czym?
Blog ma być  zbiorem wpisów na temat spekulacji,analizowania wykresów,zarządzania wielkością pozycji,psychologii inwestowania,oraz sprawach technicznych z tym tematem związanych.
Będę starał się opisywać dość szczegółowo metodę którą obecnie ciągle sprawdzam a w przyszłości zamierzam się nią posługiwać.Przy okazji prawdopodobnie będą się pojawiały wpisy na temat innych strategii zawierających ciekawe elementy i rozwiązania.W najbliższym czasie podzielę blog na kilka grup tematycznych aby zachować pewien porządek.Poza tym nie zakładam żadnych sztywnych reguł  i jestem przekonany ze jego charakter będzie zmieniał się w czasie.
Dla kogo?
Nie będzie to blog w typie "abc spekulacji",czyli początkujący nie znajda tu informacji gdzie otworzyć rachunek,lub co to jest kontrakt terminowy.W sieci tego typu blogów jest sporo i każdy kto potrafi używać Google dotrze do podstawowych informacji.Nie będzie to też miejsce w którym wspólnie z innymi będę rozważał w którą stronę pójdzie rynek i jaka pozycje aktualnie posiada "gruby".Mam świadomość tego,że w ten sposób pozbawiam się znacznej ilości czytelników,jednak nie o liczbę wyświetleń tu chodzi .
To po co blogować? 
 Tu powodów jest kilka.
Ktoś kiedyś powiedział że najlepszym sposobem na utrwalenie wiedzy jest próba przekazania jej innym.Do tego dochodzi możliwość weryfikacji swojej wiedzy z doświadczeniami innych i to jest głównym powodem mojej decyzji o blogowaniu.W tradingu bardzo ważnym elementem jest też prowadzenie dziennika.Blog ten nie będzie dziennikiem w czystej postaci,jednak będę się starał aby moje najważniejsze przemyślenia odnośnie strategii czy emocji się tu zalazły.Ostatnim z powodów jest możliwość przechowywania tego wszystkiego poza swoim komputerem,a więc ograniczenie ryzyka związanego z tym że system może paść lub komputer ktoś ukradnie:)
Zalety vs wady.
Decyzja o tym żeby zacząć pisać bloga zapadała w mojej głowie bardzo długo.Wszystko dlatego,że zależy mi na staniu się dobrym traderem a nie dobrym blogerem.Zalety blogowania opisałem wyżej,ale w mojej świadomości jest też to,że blogowanie to zajęcie które wymaga poświęcania pewnej ilości czasu oraz systematyczności.Z pewnością też w trakcie okaże się,czy blogowanie bardziej motywuje mnie do nauki tradingu czy od niej odciąga.
Jakie więc plany?
Zamierzam publikować tu wpisy aż do czasu kiedy nie stwierdzę że nie pomaga mi to.Początkowo będzie to blog tylko dla mnie ,gdyż nie będę go "reklamował" w innych miejscach.W chwili gdy ukaże się tu już kilka postów będę starał się zamieszać informacje że taki blog istnieje.Choć na ilości wyświetleń jakoś bardzo mi nie zależy,to milo będzie gdy zauważę choć kilku stałych (najlepiej komentujących) czytelników.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz